Słodkie, ale dietetyczne i zdrowe ciasteczka owsiane. Bogate w błonnik i witaminy, z miodem zamiast cukru. Wyśmienite z mlekiem na podwieczorek lub jako lekka przekąska do pracy. Polecam wszystkim, którzy lubią słodycze, ale dbają o dietę, wagę i takie tam… Tym razem jako dodatków użyłam suszonych śliwek, żurawiny, pestek dyni i słonecznika, ale te ciastka mają to do siebie, że są wyśmienite z każdym składnikiem.

 

Składniki (na 15 sztuk):

6 łyżek płatków owsianych
1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
3 łyżki oleju
1/4-1/2 szklanki mleka
1 łyżka miodu
1 łyżka dowolnego dżemu
łyżeczka proszku do pieczenia
garść pestek dyni
garść pestek słonecznika
kilka suszonych, pokrojonych śliwek
garść suszonej żurawiny

Przygotowanie:

Płatki owsiane lekko prażymy na suchej patelni. Po chwili dodajemy do nich pestki dyni i słonecznika, miód, dżem i olej. Dokładnie mieszamy i odstawiamy do ostygnięcia.
Do płatków dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i mleko. Mleko najlepiej dolewać stopniowo, żeby masa nie wyszła zbyt rzadka. Dokładnie mieszamy i na samym końcu dodajemy bakalie.
Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia łyżką układamy masę i formujemy ciasteczka. Pieczemy około 20 minut w 160-170OC.

Smacznego!