Podstawowy przepis na przepyszny hummus w wersji light oraz potrzebną do jego przygotowania pastę sezamową tahini. Szczerze polecam na stałe włączyć hummus do jadłospisu, bowiem ciecierzyca, która jest jego podstawowym składnikiem stanowi doskonałe źródło łatwo przyswajalnego białka, żelaza, fosforu, potasu i witamin z grupy B(*). Ale dla mnie przede wszystkim liczy się ten smak…. cudo!

Składniki:

tahini:
6 łyżek sezamu
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka oleju rzepakowego

hummus:
3 łyżeczki tahini
puszka ciecierzycy
3 łyżki soku z cytryny
przegotowana, zimna woda
ząbek czosnku
sól

Przygotowanie:

Tahini: na patelni podprażyć sezam (aż się lekko zrumieni), następnie zmiksować go z oliwą i olejem na gładką masę.
Hummus: ciecierzycę odsączyć na sicie i zmiksować (szczerze przyznam, że używam ciecierzycy z puszki z czystego lenistwa ;). Dodać tahini, sok z cytryny, rozgnieciony ząbek czosnku, odrobinę soli i wody i zmiksować na gładką masę. Gdyby pasta była zbyt gęsta dodać jeszcze odrobinę wody. Niektóre przepisy zalecają dodanie do hummusu oliwy, ja tego jednak nie robię (tahini sama w sobie jest tłusta) i pasta wiele nie traci na smaku. Wiadomo – coś za coś :)
Podajemy tradycyjnie z chlebkami pita lub używamy jako pasty do smarowania pieczywa.

Smacznego!